SFML ve Android

SFML topluluğunca en çok istenenlerden biri Android desteği. SFML forumlarında ve hata takip sisteminde bu desteğin eklenmesine yönelik istekleri her zaman görmek mümkün. SFML geliştiricisi Laurent Gomila ise Android desteğini henüz düşünmediğini çünkü böyle bir çalışmaya başlamadan önce SFML'nin içinde bazı temel değişikliklerin yapılması gerektiğini söylüyor.
Geçtiğimiz perşembe SFML forumunda Beuc isimli kullanıcı Android üzerinde SFML'yi çalıştırma konusunda denemeler yaptığını duyurdu. Beuc'un çalışması SFML'nin 1.6 sürümünü temel alıyor ama 2.0'ın sürüm adayının çıkmasıyla çalışmaların 2.0 için güncellenmesi olası. Şu anki çalışma ekrana bir Android uygulama penceresi getirebiliyor ve bağımsız görüntüleri gösterebiliyor.

Proje sayfasına GitHub üzerinden ulaşılabiliyor, yapılmış bir örnek uygulama www.beuc.net/tmp/sfml-android/sfml-test-debug.apk adresinde ve örneğin kaynak kodları da www.beuc.net/tmp/sfml-android/test-sfml.tar.gz adresinde bulunuyor.

Çalışma Android 2.3 veya sonraki sürümlerini destekliyor ve NativeActivity tabanlı olduğu için geliştirme yapmak için tek satır Java gerekmiyor. Çalışmada yer alan başlıca değişikler arasında EGL kullanıma hazırlamaları ve glVertex'in GLES1'ın glDrawArray'ine dönüştürülmesi bulunuyor.
SFML şu anda sadece masaüstü sistemleri destekliyor, Android gibi çok kullanıcısı olan bir platformun da desteklenmesi SFML'nin yaygınlığının artmasına katkı sağlayacaktır. Konuyla ilgili gelişmeleri takip etmek için projenin beslemelerini veya forumdaki SFML on Android - proof of concept başlığını izleyebilirsiniz.

Yorumlar