Bu eğitselde SFML'yi GNU/Linux üzerinde GCC ile nasıl kullanılabileceğini göreceksiniz. Eğitsel SFML'nin kurulumunu, derleyicinin ayarlanmasını ve bir SFML uygulamasının derlenmesini gösterecek.
SFML'yi Yüklemek
SFML'nin eğer dağıtımınız için bir paketi bulunuyorsa, dağıtımınızın paket yöneticisi aracılığıyla yükleyebilirsiniz. Bunun dışında kaynak koddan yükleme yapabileceğiniz gibi derlenmiş (ikilik) sürümü de indirebilirsiniz.
Pardus 2011'de şu an geliştirme aşamasındaki 2.0 sürümünü yüklemek için aşağıdaki komutları kullanabilirsiniz:
İlk SFML uygulamamızı derleyelim
Bir dizin oluşturup, içinde saat.cpp isminde yeni bir metin dosyası oluşturalım. Bu uygulamada SFML'nin System bileşenine ait olan sf::Clock sınıfını kullanacağız.
Uygulamanın çıktısı şuna benzer olacaktır:
Uygulamayı yazdıktan sonra, diğer C++ uygulamaları gibi bağlayıp, derleyeceğiz:
Kaynak: Getting started - SFML and gcc (Linux)
SFML'yi Yüklemek
SFML'nin eğer dağıtımınız için bir paketi bulunuyorsa, dağıtımınızın paket yöneticisi aracılığıyla yükleyebilirsiniz. Bunun dışında kaynak koddan yükleme yapabileceğiniz gibi derlenmiş (ikilik) sürümü de indirebilirsiniz.
Pardus 2011'de şu an geliştirme aşamasındaki 2.0 sürümünü yüklemek için aşağıdaki komutları kullanabilirsiniz:
sudo pisi it -c system.devel
sudo pisi bi http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/maidis/library/sfml/pspec.xml
sudo pisi it sfml*.pisi
İlk SFML uygulamamızı derleyelim
Bir dizin oluşturup, içinde saat.cpp isminde yeni bir metin dosyası oluşturalım. Bu uygulamada SFML'nin System bileşenine ait olan sf::Clock sınıfını kullanacağız.
Uygulamanın çıktısı şuna benzer olacaktır:
$ ./saatSFML sınıf ve fonksiyonlarını kullanmak için sf isim uzayında olmanız gerektiğini unutmayın.
7.09458e-06
0.50045
1.00067
1.50086
2.00105
2.50221
3.00234
3.50255
4.00272
4.50287
Uygulamayı yazdıktan sonra, diğer C++ uygulamaları gibi bağlayıp, derleyeceğiz:
g++ -c saat.cppveya
g++ -o saat saat.o -lsfml-system
g++ saat.cpp -o saat -lsfml-systemBirden fazla SFML kütüphanesi kullandığınızda, bunları doğru sırada bağladığınızdan emin olun. Eğer AAA kütüphanesi BBB kütüphanesini kullanıyorsa, önce AAA'yı sonra BBB'yi yazın. Örneğin SFML'de Graphics bileşeni Window bileşenine, Window bileşeni de System bileşenine bağlıdır. Böyle bir uygulamada sıralama şu şekilde olacaktır:
g++ -o ... -lsfml2-graphics -lsfml2-window -lsfml2-systemBu eğitselle ilgili diğer örneklere sfml-gelistirme deposundan ulaşabilirsiniz. SFML ile nasıl derleme yapacağınızı öğrendiğinize göre kendi programlarınızı yazmaya başlayabilirsiniz. İyi eğlenceler.
Kaynak: Getting started - SFML and gcc (Linux)
Yorumlar
Yorum Gönder