GNU/Linux'ta Qt Creator ile SFML Kullanma

Küçük örnekler için sadece Kate yeterli olsa da, bir oyun veya benzer büyük bir proje geliştirmeyi amaçlıyorsanız bir bütünleşik geliştirme ortamı kullanmanız mantıklı olabilir. GNU/Linux'ta pek çok başarılı bütünleşik geliştirme ortamı vardır. Şimdi Qt'nin şık Qt Creator'u ile SFML'yi nasıl kullanabileceğimize bakalım.

İlk önce paket yöneticisi aracılığıyla Qt Creator'u sisteminize yükleyin. Qt Creator'u yükledikten sonra KDE Menüsü > Uygulamalar > Geliştirme > Qt Creator (Tümleşik Geliştirme Ortamı) yolu üzerinden çalıştırabilirsiniz.
Qt Creator'u açtıktan sonra boş bir Qt projesi oluşturun.
Projenize bir isim verin. Örneğimiz için verilen isim merhaba-dunya'dır.

Sol bölümdeki projeler bölümünden projenizi sağ tıklayın ve projeye yeni bir C++ kaynak dosyası ekleyin. Bu projemiz için main.cpp isimli bir dosya oluşturduk.

Şimdi proje dosyasını (merhaba-dunya) düzenleyelim. Buraya az önce eklediğimiz kaynak kodun otomatik olarak eklendiğini göreceksiniz.

SOURCES += \
    main.cpp
Şimdi diğer düzenlemelerle devam edelim. Bu da sadece kullandığımız SFML kütüphanelerini tanımlamaktan ibaret şimdilik:
LIBS += -lsfml-graphics
Daha sonra programı yazarak, kolayca geliştirme yapabilirsiniz.


Kaynak: Using sfml library within QTCreator in windows